Летам адбываецца больш актыўны працягу абменных працэсаў, у сувязі з чым павышаецца патрэба ў харчовых рэчывах. Неабходна павелічэнне каларыйнасці і харчовай каштоўнасці рацыёну дзяцей. Значэнне гародніны, садавіны, зеляніны ў рацыёне дзяцей. Змена рэжыму харчавання летам. Пітной рэжым. Неабходнасць выканання санітарна-гігіенічных патрабаванняў пры падрыхтоўцы дзіцячага харчавання.
У летні перыяд аздараўленне дзяцей рознага ўзросту мае вялікае значэнне. Сярод розных метадаў аздараўлення дзяцей фактару рацыянальнага харчавання належыць вядучая роля.
Аднак у арганізацыі харчавання дзяцей у летні перыяд нярэдка сустракаюцца пэўныя цяжкасці. Часцей за ўсё гэта складна з выяўленым зніжэннем апетыту ў дзіцяці ў гарачыя летнія дні, калі парушаецца выпрацоўка стрававальных сокаў, павялічваецца патрэба ў вадкасці. З іншага боку, летам дзеці большую частку дня праводзяць на свежым паветры, шмат рухаюцца, прымаюць водныя працэдуры. Усё гэта суправаджаецца больш актыўным цягам абменных працэсаў, павелічэннем энергазатрат арганізма, у сувязі з чым павышаецца патрэба ў харчовых рэчывах.
Устаноўлена, што ў летні перыяд энергазатраты дзіцячага арганізма ўзрастаюць прыкладна на 10% у параўнанні з іншымі сезонамі года.
Адзначана таксама, што летам працэсы росту ў дзяцей працякаюць найбольш інтэнсіўна. У сувязі з гэтым арганізм дзіцяці адчувае павышаную патрэбнасць у бялку - асноўным пластычным матэрыяле для пабудовы клетак і тканін.
Акрамя таго, падчас моцнай спякоты арганізм дзіцяці губляе з потам значная колькасць мінеральных рэчываў і вітамінаў, асабліва вітамінаў С і групы В. Гэта таксама патрабуе павелічэння харчовай каштоўнасці дзіцячых рацыёнаў.
Улетку для дзяцей каларыйнасць і харчовую каштоўнасць рацыёну неабходна павялічваць прыкладна на 10%. З гэтай мэтай у рацыёне варта, у першую чаргу, павялічыць колькасць малочных прадуктаў за кошт тварагу і кісламалочных напояў, якія аказваюць спрыяльнае дзеянне на працэсы стрававання.
Вялікую ролю ў павышэнні бялковай каштоўнасці дзіцячага рацыёну гуляюць мясныя прадукты, колькасць якіх павінна быць некалькі павялічана. Павялічваецца таксама доля раслінных алеяў у агульнай колькасці тлушчавых прадуктаў.
Асноўнымі крыніцамі вугляводаў у летні перыяд павінны стаць гародніна і садавіна. Пры гэтым асабліва важна ў рацыёне дзяцей павялічваць колькасць ранняй гародніны - радыскі, салаты, ранняй капусты, шырока ўключаць у рацыён моркву, буракі, рэпу, а таксама шынкі, агуркі, памідоры. Даваць іх рэкамендуецца не толькі ў абед, але і на сняданак і вячэру з абавязковым даданнем рознай свежай зеляніны. З прадуктамі расліннага паходжання дзіця атрымлівае вялікую колькасць вітамінаў, мікраэлементаў, клятчаткі, пектіновым рэчываў.
Акрамя таго, што большасць ранніх агародніны і, асабліва, розная зеляніна з'яўляюцца крыніцамі вітамінаў і мінеральных рэчываў, яны яшчэ з'яўляюцца пастаўшчыкамі шчолачных соляў і шчолачназямельныя металаў, якія спрыяюць нармалізацыі кіслотна-шчолачнай раўнавагі ў арганізме, вельмі часта парушаецца ва ўмовах перагравання.
Улетку, у спякоту, у дзяцей павышаецца патрэба ў вадкасці. Пра гэта трэба памятаць і заўсёды мець у запасе дастатковую колькасць піцця. Пітво прапануецца дзецям у выглядзе свежай кіпячонай вады, адвараў шыпшынніка, гародніны, несалодкі сокаў, бутыляванай вады.
Пітво рэкамендуецца даваць дзецям пасля вяртання з прагулкі і перад правядзеннем працэдур загартоўвання. Пры арганізацыі працяглых экскурсій выхавальнікі абавязкова павінны ўзяць з сабой запас пітва (кіпячоную ваду, несалодкі чай) і шкляначкі па колькасці дзяцей.
У гарачы час года асабліва важна строга выконваць неабходныя санітарна-гігіенічныя патрабаванні пры падрыхтоўцы дзіцячага харчавання, парушэнне якіх стварае рэальную пагрозу харчовага атручвання або распаўсюджвання кішачных інфекцый.
У летні час ствараюцца найбольш аптымальныя магчымасці для паводзін працы ў дзіцячым калектыве. Дзеці вялікую частку часу праводзяць на свежым паветры, здзяйсняюць доўгiя пешаходныя прагулкі, узмоцнена займаюцца пасільным працай, працуючы ў садзе, на гародзе; з імі больш актыўна праводзяць розныя загартоўвання працэдуры, павялічваюць ім нагрузку падчас заняткаў па фізічным выхаванні.
Летам арганізуецца максімальную знаходжанне дзяцей на свежым паветры: ранішні прыём дзяцей на паветры, правядзенне ранішняй гімнастыкі і фізкультурных заняткаў на паветры, сонечныя і паветраныя ванны, босохождение, сонс доступам свежага паветра, аздараўленчая гімнастыка.