ЗАЦВЯРДЖАЮ Дырэктар Дзяржаўнай установы адукацыі “Мікуліцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – пачатковая школа” ______________________Т.А.Старавойт “______” _____________________ 2021 |
План работы Бацькоўскага універсітэта
Дзяржаўнай установы адукацыі “Мікуліцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – пачатковая школа”
на 2021/2022 навучальны год
I ступень – «Моё дзіця – малодшы школьнік»
для бацькоў вучняў I-IІІ класаў
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта: павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы бацькоўскага універсітэта:
- фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства;
- актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, Фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
- забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
- арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і т. д.
Мэтавая група: бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў
І клас
№ п/п |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрмін правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1. |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
Да 25 верасня 2021 |
Гутарка |
Класны кіраўнік Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна |
2. |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
Да 25 лістапада 2021 |
Практыкум |
Класны кіраўнік Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна |
3. |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці.Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
Да 25 студзеня 2022 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна |
4. |
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці |
Да 25 красавіка |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Аўсяннікава Тамара Аляксандраўна |
Настаўнік пачатковых класаў Т.А.Аўсяннікава
ІІ клас
№ п/п |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрмін правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1. |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня-важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем хатніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнага працы дзіцяці. |
Да 25 верасня 2021 |
Гутарка |
Класны кіраўнік Каравая Аксана Станіславаўна |
2. |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў.Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя. |
Да 25 лістапада 2021 |
Практыкум |
Класны кіраўнік Каравая Аксана Станіславаўна |
3. |
Тэма 3. Уплыву сям'і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сем’і са схаванай формай недабрабыту. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці. |
Да 25 студзеня 2022 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Каравая Аксана Станіславаўна |
4. |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці студэнта. Як навучыць сучаснага дзіцяці працаваць |
Да 25 красавіка |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Каравая Аксана Станіславаўна |
Настаўнік пачатковых класаў А.С.Каравая
ІІІ клас
№ п/п |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрмін правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1. |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці реб написаннка. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванню ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў |
Да 25 верасня 2021 |
Гутарка |
Класны кіраўнік Харытановіч Таісія Аляксееўна |
2. |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
Да 25 лістапада 2021 |
Практыкум |
Класны кіраўнік Харытановіч Таісія Аляксееўна |
3. |
Тэма 3. Здаровая сям’я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
Да 25 студзеня 2022 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Харытановіч Таісія Аляксееўна |
4. |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і – заклад поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейнага зносін. Культура сямейнага зносін. Ўплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі.Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і любові. |
Да 25 красавіка |
Круглы стол |
Класны кіраўнік Харытановіч Таісія Аляксееўна |
Настаўнік пачатковых класаў Т.А.Харытановіч